Wednesday, October 5, 2011

Piraattaksondus


28.09 jõudis Eesti delegatsioon ühte Liege nimelisse Belgia linna. Meid oli kokku 5 inimest, sh Tallinna Kommunaalameti juhataja Ain Valdmann, tema asetäitja Tarmo Sulg ja Kadrioru pargi juhataja Ain Järve. Saabudes raudteejaama hakkasime me otsima taksot, et sihtkohta naasta. Kuna ühte autosse me kõik koos ei oleks mahtunud leppisime omavahel kiiresti kokku, et võtaks kaks autot ja sõidaks üks teisele järgi. Nähes meid koos taksode juures vestlemas ja vastava teenuse tellimist kavatsemas hüppas meie juurde üks hakkaja tüüpi tõmmumees, kes meie kavatsuse peale lausus, et kahe autoga meil minna ei õnnestu ja et tasub tellida bussi. Sel hetkel oli aga raudteejaama ees kliente ootamas seisnud koguni 4 vaba taksot, mille juhtideks olid kolm tõmmu meest (arvatavasti türklast) ja üks valge naine (belglane). Taksojuhist ärimees lubas meile veenvalt, et ooteaeg ei kesta rohkem kui 3 minutit ning et bussi tellimine oleks meile igati kasulik nii mugavuse kui hinna poolest. Lubatud ajast hoolimata ootasime me tulutult meile tellitud sõidukit veerand tundi. Selle aja möödudes pöördusin ma pealiku juurde informeerides meie kavatsusest tellida taksondusteenust mõne teise juhi poolt. Üllatas meid see, et vaatamata suurele arvule kliente oodanud vabadele taksodele, milliseid oli tolleks ajaks kogunud juba 15 auto ringi, ei julgenud meid keegi neist peale võtta. Pealetükkiv türklane aga lubas jätkuvalt, et buss on saabumas ja ooteaeg ei võta rohkem kui paar minutit aega. Nii ootasime me veel veerand tundi. Vaatamata sellele, et olime endiselt ainukesed kliendid, kes taksot tellida kavatsesid, ei muutnud teised taksojuhid oma meelt ning jäid oma „õiget“ pigem „lubatud“ klienti ootama. 40 minuti möödudes saabus lõpuks kohale meile tellitud „buss“. Tegemist oli tavalise opel autoga, milles oli sees neli vaba kohta ja viienda reisija jaoks paigaldatud pakiruumi eraldi klapptool. Siiralt naeratades lubas taksojuhist ärimees, et taksomeetrit autojuht käima ei pane ja kogu reis läheb meile maksma 20 eurot. Siit järeldus: pidevalt meedias ohtliku ja kontrollimata taksomaffiana kutsutav Tallinnas tegutsev piraattaksondus on süütu lambuke võrreldes Euroopa Liidu esindusriigis tegutseva taksonduse allilmaga. Eesti valitsuse ebaõnnestunud juhtimise tulemusena on meie inimesed sunnitud otsima võimalusi ellu jäämiseks ja raha teenimiseks oma pere toitmiseks. Nad vähemalt tahavad tööd teha. See, mis toimub Belgias ja mida tasuks nimetada maffiaks, on hoopis teine asi. Seal otsustab pealik kes teeb tööd ja kes klienti valib.

0 comments:

Post a Comment